Dieta

Cele patru grupe de alimente sunt folosite in general in SUA, dar nici europenii nu ignora aceasta clasificare. Totusi, aceasta clasificare dateaza din 1956 si o data cu trecerea timpului oamenii si-au imbogatit cunostiintele despre importanta fibrelor, colesterol si grasimi, prevenirea bolilor printr-o dieta adecvata. S-a constientizat faptul ca plantele sunt surse excelente de nutrienti unici, alta data asociati doar carnurilor si lactatelor.

Cititi mai mult ...

 



Trecerea la regim vegetarian

Daca vreti sa treceti la un regim vegetarian pentru avantajele asupra sanatatii, veti fi multumiti sa aflati ca sunt si alte avantaje ale acestui regim: e delicios si e captivant sa explorezi noi mancaruri. O masa vegetariana poate fi compusa din familiarele spaghetii marinara, o supa de morcovi sau exotica mancare de fasole caraibeana cu rosii marinate.
Trecerea la dieta vegetariana poate fi mai usoara decat credeti. Majoritatea oamenilor, vegetarieni sau nu, folosesc un numar limitat de retete. Familia medie foloseste doar opt sau noua feluri de mancare prin rotatie. Puteti folosi o simpla metoda din 3 pasi si obtineti noua meniuri vegetariene pe care sa le pregatiti cu usurinta.
In primul rand ganditi-va la trei feluri vegetariene pe care deja le mancati. Va ajutam noi si va spunem ca printre cele mai raspandite sunt legumele calite, supa de legume si pasta primavera. Apoi, ganditi-va la trei retete pe care le puteti adapta cu usurinta la o dieta vegetariana. De exemplu, o reteta de chili poate fi adaptata prin inlocuirea carnaciorilor de vita cu carnaciori pentru vegetarieni. Multe supe, tocanite, si salate pot fi facute numai din vegetale, cu mici schimbari. In final, uitati-va la cateva dintre retele vegetariene din cartea dumneavoastra de bucate sau din site-ul nostru si experimentati-le pana gasiti trei care sa va satisfaca.
Asa, veti avea foarte usor noua feluri principale de mancare vegetariana.
Meniul pentru micul dejun si cina este usor de facut. Incercati tartele cu fruncte, paine fara colesterol si cerealele pentru micul dejun. Sandwich-urile cu humus sau crema de fasole, salatele cu paste sunt alegeri usoare.
 

Planificarea dietei vegetariene

Este usor sa planifici o dieta vegetariana care sa intruneasca nevoile nutritionale zilnice. Grauntele, boabele, si plantele verzi sunt bogate in proteine si fier. Vegetalele cu frunza verzi, fasolea, lintea, nucile si fructele uscate sunt surse excelente de calciu.
Vitamina D este produsa in mod normal de corpul uman expus la soare. Cei care se expun regulat la soare nu au nevoie de suplimentarea cantitatii de vitamina D prin hrana. Oamenii cu pielea inchisa la culoare si cei care locuiesc in regiuni nordice au unele dificultati in a produce vitamina D tot anul. De aceea ea poate fi obtinuta din alimente vitaminizate, cum ar fi cerealele pentru micul dejun, lapte de soia, alte suplimente si multivitamine.
Vitamin B12 se gaseste in alimentele imbogatite, cereale, produse de soia, si suplimente speciale pentru vegetarieni. Desi deficitul de vitamina B12 este rar, o dieta vegetariana stricta trebuie sa includa o sursa cu aceasta vitamina. Pe etichetele alimentare, componenta cyanocobalamin este forma de vitamina B12 cel mai bine asimilata.

 

DIETA VEGETARIANA

un regim de viata alternativ ...dar nu numai

dieta vegetariana

 

 

Toate drepturile asupra materialelor din acest site apartin detinatorului dieta-vegetariana.ro. Reproducerea integrala sau partiala a materialelor din site este interzisa fara acordul scris al detinatorului drepturilor de autor. ©2006-2007 dieta-vegetariana.ro contact

Latest Release! NetObjects Fusion 9